Heenreis en de eerste dagen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu Heenreis en de eerste dagen in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu

Heenreis en de eerste dagen in SU

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Ik zou in eerste instantie geen blog bijhouden maar ik vind het toch wel leuk en vooral handig om heel af en toe wat te schrijven.

Dinsdag om 10:00 uur zijn papa, mama en ik vertrokken van huis naar Schiphol. Eenmaal op Schiphol aangekomen was Wendy daar al met haar familie. Samen hebben we onze koffers laten sealen nadat Wendy haar potje pindakaas heeft moeten achterlaten vanwege het aantal kilo's haha. Vervolgens de koffers ingecheckt waarna het tijd was voor het afscheid. Michelle was tussen haar werk door gekomen om mij uit te zwaaien en verder wist ik dit Annefleur zou komen, de schat. Stonden daar toch ineens ook Manon en Demi, wat een top verrassing meiden! Afscheid nemen viel mij op het moment zelf eigenlijk niet heel zwaar omdat ik nog niet zo erg besefte dat ik echt voor drie maanden weg baan. Iedereen gedag gezegd en geknuffeld om vervolgens echt weg te gaan. Het eerste wat Wendy en ik gedaan hebben, nadat we door de douane zijn gegaan, is een borrel drinken, daar waren we wel aan toe. Vervolgens naar de gate en eigenlijk zaten we al gauw in het vliegtuig. Het was een hobbelig ritje maar met een aantal films, een Duitser die een Nederlandse taalcursus aan het doen was en flink wat eten ging de tijd best vlug. Tijdens de vlucht onze cadeautjes nog uitgepakt, bedankt pap, mam en Mies!

Nadat we geland waren om 19:00 uur plaatselijke tijd, heeft het nog twee uur geduurd totdat we in de taxi zaten naar Paramaribo. Het duurde mega lang voordat we onze paspoort konden laten zien: welkom in Suriname! Eenmaal in ons huis aangekomen werden we ontvangen door onze huisgenootjes. We wonen aan de Sintjozefstraat 13 in Paramaribo, een huis met vier kamers en aan appartement ernaast met twee kamers. Met z'n vijven wonen we in het huis. Wendy en ik slapen voor een weekje gezellig samen op een kamer, volgende week ga ik verhuizen naar een andere kamer nadat een huisgenoot terug gaat naar Nederland. 's Avonds hebben we een rondleiding gehad, de eerste kakkerlak ontmoet (ik heb niet gegild) en nog even wat gedronken. Vervolgens de koffers naar boven gebracht, klamboe opgehangen en naar bed gegaan. Wat een hitte 's nachts...

Volgende ochtend al vroeg wakker. We zijn 's ochtends naar ons contactpersoon in Suriname geweest (samen met de andere vier meiden van school die ook gezellig drie maanden hier zijn, maar in een ander huis wonen). Allerlei informatie gekregen over het wonen, stage etc. Waarschijnlijk gaan we begin januari voor een week naar het binnenland om daar mee te werken aan een project met kinderen. Vervolgens hebben we een tour gehad door Paramaribo en zijn we naar het ziekenhuis gegaan waar we maandag beginnen met onze stage. Totaal andere wereld dan ik gewend ben, ik heb er zin in. Vijf dagen in de week, acht weken lang zullen Wendy, Jennifer en ik in het AZP stage lopen. 's Middags hebben we onze fietsen gekregen en zijn we met alle meiden naar een stoffenwinkel gefietst (links fietsen is nog best een dingetje.. eenrichtingsverkeer ook..). Samen met een vrouwtje hebben we stoffen gekocht en heeft ze onze maten opgemeten om schorten te maken voor over ons uniform. 's Avonds hebben we met z'n allen heerlijk gegeten (twee huge vissen die gevangen zijn door onze huisgenoten, want ja maandagavond is het visvangavond). Heerlijk de hele avond buiten gezeten, dat bevalt me zeker wel.

Vandaag hebben we een rustig dagje. Straks worden we geïntroduceerd bij de broodjeszaak op de hoek en vanmiddag gaan we naar het zwembad (hotel). Hier nemen we een abonnement zodat we drie maanden onbeperkt kunnen zwemmen en sporten. Ook ons eerste tripje is al in zicht, volgend weekend gaan we op pad. Vanavond met het hele huis lekker uit!

Ik kan wel wennen aan dit leven met heerlijk eten, gezelligheid, lekker weer, hangmatjes, koude douche, geen stress en zonder tijd!

Liefs, Charlotte

  • 05 November 2015 - 16:35

    Michelle:

    Heerlijk Lotje! Genieten daar! X

  • 07 November 2015 - 11:39

    J.B. Van Beek:

    Lieve Lotje,
    Enig om dit allemaal te lezen. Wij denken dat je het wel naar je zin zult hebben.
    Wij wachten op je volgende mail. Je zal dan wel meer leuke dingen meegemaakt hebben.
    Geniet ervan. Heel veel liefs van Oom en Opa.

  • 07 November 2015 - 15:01

    Charlotte:

    Klinkt goed Char!!!!
    Geniet er lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 05 Nov. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 3719

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Suriname, Paramaribo 2015/2016

Landen bezocht: