M'n eerste week als bakra - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu M'n eerste week als bakra - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu

M'n eerste week als bakra

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Zit ik toch alweer een week in Suriname, een week die voorbij is gevlogen, een week waarin ik zoveel nieuwe mensen heb leren kennen en waarin ik zoveel gedaan heb en heb beleefd.

Afgelopen donderdag zijn we met het hele huis + andere stagiaires uit geweest in de Havana lounge. Tot 01:30 wordt hier salsa gedanst en daarna gaat het los (dat ging het zeker..). Vrijdagochtend zat ik namelijk met Wendy met een mega brak hoofd (komt best hard aan met dat warme weer) bij de vreemdelingendienst. Een stempeltje halen voor in je paspoort duurt ongeveer 1,5 uur. Eenmaal thuis lekker naar het zwembad geweest, heerlijk genoten. 's Avonds zijn we gezellig uit eten geweest en hebben we bij de start van de Surinaamse Savanne Rally gekeken, waar twee huisgenootjes aan meededen.

Zaterdagochtend ben ik met Wendy, Fenna, Loek en Jens (huisgenootjes) met de bus naar Domberg geweest, wat buiten de stad ligt. Fenna kent via via twee hele gastvrije Surinamers die ons hadden uitgenodigd om bij hen een weekendje te vertoeven. Wat een bijzondere lieve mensen, de halve familie was er. We hebben dit weekend veel gegeten: saoto soep, baka bana, roti, vis en nog heel veel meer. Zaterdagavond gekeken naar een voetbalwedstrijd. Zondags zijn we naar een prachtig kreekje geweest waar we met z'n allen heerlijk hebben gerelaxt. Zondagavond zijn we weer thuisgebracht door de schatten en hebben ze Wendy en mij nog even naar het ziekenhuis gereden zodat we maandags precies wisten hoe we moesten fietsen.

Maandag hadden we onze eerste stagedag. Dat was me het dagje wel.. Laat ik het erop houden dat ik best moet wennen. Vandaag, dinsdag, was al veel leuker. Ik moet wennen aan de normen en waarden die ze hier hanteren, maar na vandaag weet ik dat het goed gaat komen. Ik heb vandaag infuus leren prikken op m'n collega's wat ik in Nederland niet mag doen, op het gebied van handelingen kan ik veel leren aangezien ik hier van alles mag leren wat in Nederland niet mag. Ik stel me open op en laat het allemaal over me heen komen. Wordt vervolgd..

Gisteravond was het Fenna haar laatste avond. We zijn heerlijk met z'n achten uit eten geweest, die rijsttafel smaakte erg goed. Hierna zijn we met z'n allen naar de Surinaamse rivier geweest en hebben we een avondje gevist. Wat een bijzondere ervaring. Parbo'tje, hengeltje, muziekje, sterren en gezellige mensen. Wendy en ik lagen uiteindelijk om 01:30 uur in bed waarna onze wekker weer om 05:30 uur ging.. Vanavond hebben we een Surinaamse top kok (Kokkie) op bezoek, ben benieuwd hoe het eten straks gaat smaken. Gelukkig zijn we morgen lekker vrij, ik hou van de Surinaamse feestdagen!

Gaat nog steeds goed dus, brassas van deze bakra.

Liefs, Charlotte

  • 14 November 2015 - 16:58

    Michelle:

    Haha mega chil Lot!

  • 15 November 2015 - 12:06

    Martin Zitter:

    Hey bakra, je maakt nog eens wat mee lees ik. Ben benieuwd naar je volgende update. X

  • 15 November 2015 - 14:12

    Hannie Van Beek:

    Lieve Lot,
    Wat ontzettend leuk om je avonturen te lezen. Wat maak je veel mee.
    Surinaamse mensen zijn toch wel erg gastvrij. Wij Nederlanders doen dit niet zo snel.
    In het ziekenhuis zal het wel even wennen zijn.
    Het is bij jou wel warm maar hier is het regen en wind.
    Wij kijken uit naar je volgende verhaal.
    Liefs van opa en oom.

  • 15 November 2015 - 19:28

    Marja:

    Hi mop, wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet. En wat schrijf je leuk!! Dikke kus Xxx

  • 23 November 2015 - 23:53

    Zuster B:

    NOOOO! Vet tof. Wil ook infuus kunnen prikken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 05 Nov. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3728

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Suriname, Paramaribo 2015/2016

Landen bezocht: