Top weekend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu Top weekend! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlotte Beek - WaarBenJij.nu

Top weekend!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Ola allemaal,

Gaat nog steeds goed hoor! Zit nu op de helft van mijn stage, vandaag had ik mijn tussenevaluatie. Ze waren zeer positief, vonden mij een bikkel op de afdeling en vroegen of ik wilde blijven: maar natuurlijk blijf ik (niet)! Heel leuk om te horen dat ook zij zo positief over mij zijn.

Vorige week was ik verantwoordelijke/hoofdzuster op de afdeling. Ik mocht alles de hele dag coördineren en delegeren. Wat een drukke dag en het ging allemaal hartstikke goed. Bevelen uitdelen bevalt mij wel.

Donderdag uiteraard weer uitgeweest in de Havana en vrijdag, na een middagje zwemmen, gezellig met de meiden van school uit eten geweest bij Zus en Zo.

Afgelopen weekend zijn we op quad tour (ATV tour) geweest. Zaterdagmiddag om 12:00 uur vertrokken we richting Zanderij. Vandaar zijn we op de quads gestapt. Ik, zonder rijbewijs, moest even in 2 minuten leren hoe ik moet schakelen. Samen met een Kathleen (stagiaire uit Belgie) zat ik op de quad. Bij haar ging het schakelen nog niet zo goed dus ik moest beginnen met rijden. Het tempo lag gelijk hoog: waaaaaar begin ik aan dacht ik. Maar goed, gegierd van het lachen op de quad. We hebben gereden door zand, modder, prut en heel veel water. Eenmaal aangekomen op de slaapplek hebben we lekker gegeten en vervolgens geschoten. Denk dat de meeste het filmpje wel hebben gezien op WhatsApp of Instagram. Ik scheet honderd kleuren maar kon natuurlijk niet achterblijven. And I did it! Zo gaaf, wat een knal! Vervolgens hebben we een top avond beleeft. Dat 'back to the basic' met gezellige mensen, een kampvuur, een kok en lekkere borrels bevalt mij zo goed. 's Avonds nog een tour gemaakt op de quad waarbij bij mijn huisgenoot achterop ben gegaan, lekker racen! De volgende dag zijn we weer op de quads gestapt. Ik bij Jennifer achterop (zij heeft haar motorrijbewijs). Wat een geweldige rit, Jen die zo mega hard rijdt, door de Savanne en de Jungle. Zwart kwamen we van de quad af, wat hebben wij een lol gehad. Rond een uur of vier lekker naar huis en tussendoor nog nasi en bami gegeten. Eenmaal thuis aangekomen konden we flink wassen, onze kleding zat onder de baxiet en modder. Maar dat had ik er wel voor over! Een aantal gaan volgende week zelfs weer, ik niet, ik ga dan naar de Ralleighvallen en Voltzberg met Jennifer en nog wat mensen die we hier hebben ontmoet.

Verder loop ik deze week dus weer stage. Vandaag bij een reanimatie geholpen. Was heftig, helaas heeft de patiënt het niet overleefd.. Ook dat gebeurd hier..

Volgende week verlaten twee huisgenootjes ons om naar Cuba en vervolgens Colombia te gaan. Dus gaan we lekker eten met het huis! Waarschijnlijk komt er volgende week een vrouw van 40 in het appartement naast ons huis... Ben benieuwd haha..

Ik blijf van elke minuut genieten, dat besef ik maar al te goed! Ik maak hier veel mee maar gelukkig heb ik hele lieve en leuke mensen om mij heen om alles mee te delen.

Lieeeeeefs,
Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 05 Nov. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3732

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 26 Januari 2016

Suriname, Paramaribo 2015/2016

Landen bezocht: